Вісімнадцятирічна історія розвитку «Території взуття» налічує чимало сторінок, вартих якщо не наслідування, то, принаймні, захоплення наполегливістю і цілеспрямованістю засновника підприємства. Саме тоді, коли побутові служби зі своїм допотопним прейскурантом уже нікому не потрібних послуг опинилися фактично на межі зникнення, Юрій Хоміцький зумів побачити перспективу там, де її майже ніхто не бачив. Передусім, йому з однодумцями вдалося зберегти трудовий колектив майстерні, зміцнити його фахівцями взуттєвої справи з колишніх великих і потужних підприємств легкої промисловості.
Наступним кроком на цьому шляху стало розширення спектру побутових послуг, облаштування та оснащення сучасною технікою нових виробничих приміщень, створення належних умов для людей, які розпочали працювати тут.
Особливу увагу приділили і впровадженню у виробництво модних моделей взуття із використанням тільки натуральних та якісних матеріалів.
Також, хоча й не відразу, вдалося налагодити роботу з протезно-ортопедичним підприємством, спільно з яким розробили взірці взуття для дорослих та дітей з проблемами опорно-рухового апарату.
А ще відрадно, що у магазині-ательє «Територія взуття» ніколи не гналися за, так би мовити, легким заробітком. Навіть нині – у не найкращі для українців часи – ціна добротних туфлів з річною гарантією від виробника чи не на порядок нижча від вартості китайського ширпотребу на тернопільських ринках.
- У своїй роботі ми використовуємо тільки якісні матеріали як вітчизняних, так іноземних виробників. У нас завжди в наявності великий вибір фурнітури, підошвів та каблуків, а також різних кольорів шкіри та замшу. Всі роботи виконуємо на професійному німецькому обладнанні. Часто люди приносять навіть секунд-хендівське взуття і просять його перешити, оскільки шкіра добротна. Ми з розумінням виконуємо такі замовлення, адже під час кризи кожен змушений виживати як може, - розповідає Юрій Хоміцький.
Звичайно, на реставрації чи ремонті старих мешів, заміні підошв чи розширенні-звуженні халяв багато не заробиш. Однак, головне для колективу не заробіток, а довіра клієнтів. І це відчувається відразу, як тільки опинишся на «Території…». Уже з порога кваліфіковані консультанти пропонують відвідувачам фахову допомогу при підборі взуття, порадять необхідні аксесуари та засоби догляду за ним.
- Власне ательє із пошиття взуття – це доволі непросто. Значно легше придбати його на гуртових ринках, а тут перепродати, ніж відповідати за колектив, забезпечити людей роботою і гідною зарплатою. Однак, хоча цей шлях доволі непростий, він мені ближчий. Я знаю, що наше взуття високої якості, зроблене з добротної шкіри, і можу бути спокійний за клієнтів, які його придбали. Ми даємо на наше взуття річну гарантію. Повірте, у жодному магазині на це не погодяться. Окрім того, у нас можна придбати взуття на будь-який гаманець, а це зараз дуже важливо, - впевнений Юрій Хоміцький.
– Нині більшість підприємців переживають не найкращі часи. А як у вас?
– Тепер такий період, що нема як думати про заробіток, головне –зберегти бізнес і колектив та дочекатися кращих часів. Ми прив’язані до курсу іноземних валют, бо більшість матеріалів та сировину привозять з-за кордону. А оскільки купівельна спроможність людей останнім часом різко знизилася, мусимо балансувати цінами, щоб втриматися на плаву. Замовлень та роботи, дякувати Богу, не бракує.
– Яке взуття у вас найчастіше замовляють?
– З індивідуальними замовленнями здебільшого звертаються люди із нестандартними розмірами. Так, у нас є постійна клієнтка, яка замовляє взуття 43-го розміру. Часто навідуються і молодята. Наприклад, наречені зі Львова святкували «фіолетове» весілля, а тому замовили взуття та аксесуари в біло-фіолетових тонах. Шиємо і для танцювальних колективів. Одного разу мали замовлення з Канади – робили чобітки, вигаптувані вишивкою.
– Чи всі ваші клієнти задоволені?
– Звичайно, ні. Тому, що це сфера послуг і догодити усім дуже важко. Проте, це зовсім не означає, що жодним чином не реагуємо на претензії. Навпаки, стараємося, щоб наші клієнти були задоволені рівнем обслуговування та якістю послуг.
– Чи легко вітчизняним взуттєвикам конкурувати з іноземними?
– Безперечно, що українські виробники зробили великий крок уперед. Наше взуття як за якістю, так і за моделями майже нічим не поступається закордонним аналогам. А ще треба враховувати, у яких непростих умовах доводиться виживати вітчизняним підприємцям. Якби нам видавали пільгові кредити, як це практикують за кордоном, то ми були б значно попереду. Якби ви побували на взуттєвій виставці у Києві, то були б приємно здивовані взуттєвими виробами з Броварів, Харкова, Луцька, Житомира, Дніпропетровська та Львова.
– Які плани на майбутнє?
– Розвивати бізнес, шукати нові моделі, фахівців. Стараємося поповнювати модельний ряд, хочемо відкрити новий відділ у центрі, на вулиці Руській...
…На стелажах з-поміж справжніх виробів є й десятки декоративних черевичків. На цій незвичній виставці є черевики від найменшого до велетенського 60-го розміру. Таке «взуття» виготовлене не тільки зі шкіри, а й зі скла, є ще черевики-вазони, годинник-босоніжок, чобіт-підставка для олівців. Підрахувати всі експонати цієї колекції взуття підприємець не може, каже, що в офісі вдалося розмістити далеко не все, частина колекції вдома.
Впало у вічі, що у нашій розмові пан Юрій всіляко уникав прямих відповідей на запитання, які не стосуються виробництва, але доповнюють його портрет як громадського діяча, відомого у краї благодійника, принципову у всіх відношеннях людину. Навіть про високу і, головне, цілком заслужену нагороду «Меценат 2014 року» він воліє не говорити, бо переконаний, що не заради відзнак чи подяк допомагає тим, хто цього найбільше потребує. Як приклад, називає імена своїх колег, таких же, як і він, учасників Ліги підприємців «Українська справа».
- Нас, справді, об’єднують загальнолюдські цінності та християнська мораль. Нас гуртує спільна турбота про долю українців і України, наша постійна готовність творити добрі справи для громади. І це, як на мене, настільки природно, що зайвого розголосу не потребує, - зауважив пан Юрій.
Оксана СМІЛЬСЬКА